Toate fotografiile sunt realizate de Michael Molter
În calitate de fotograf de peisaje, îmi place să fiu în natură, așa că pentru mine este logic să fotografiez cât mai mult timp cu aparatul foto, ceea ce îmi permite să petrec mai mult timp în mediul înconjurător și mai puțin timp în spatele ecranului de calculator pentru a le repara. Folosirea filtrelor îmi permite exact acest lucru.
Folosesc filtrele în munca mea fotografică în trei scopuri principale;
- Pentru a corecta efectele nedorite ale luminii, cum ar fi reflexiile, care pot fi eliminate prin utilizarea unui filtru polarizator circular. Sau culoarea aruncată de lumina artificială pe timp de noapte, care poate fi redusă prin utilizarea unui filtru NiSi Natural Night Filter.
- Echilibrarea expunerii întregii imagini prin controlul luminii în anumite zone locale prin utilizarea filtrelor de densitate neutră graduată (GND).
- Pentru a adăuga un element creativ la imaginile mele prin controlul timpului de expunere.
Filtre polarizante circulare (CPL)
Acesta va fi unul dintre cele mai importante filtre din geanta dumneavoastră. Ceea ce face acest filtru nu poate fi creat în post editare pe calculator. Reducerea reflexiilor, întunecarea cerului și îmbunătățirea contrastului și a culorii este efectul pe care îl urmărim și la care ne ajută CPL.
CPL-ulmeu preferat este NiSi Landscape CPL NC, atât datorită acoperirii Nano Coating (NC), care îl face ușor de curățat, dar și pentru că îmbunătățește claritatea și saturația culorilor în fotografiile mele de peisaj.
Sfat - fiți foarte atenți la partea superioară a cerului pentru a nu deveni prea întunecată, mai ales cu obiectivele cu unghi larg. Evaluați, de asemenea, nivelul de reducere pe care doriți să îl aplicați reflexiei pe apă și alte suprafețe.
Filtre de densitate neutră graduală (GND)
În calitate de fotografi de peisaj, deseori capturăm imagini în momentul în care lumina se află în faza de tranziție între zi și noapte, răsărit și apus, un moment în care soarele este jos și direcționat, cu culori intense de cald și rece. În astfel de situații de lumină slabă, provocarea este de a găsi o modalitate de a ne echilibra expunerea, astfel încât să putem surprinde umbra adâncă a terenului din fața noastră, evitând în același timp supraexpunerea părții mai deschise a cerului din imagine.
GND-ul meu preferat este GND-ul mediu cu 3 stopuri, care este cel mai utilizat, însă am în dotare filtre GND moi, medii, tari și inverse cu 2, 3 și 4 stopuri. Dar dacă ar trebui să aleg doar unul, ar fi Medium cu 3 stopuri, care este fantastic în majoritatea situațiilor pe care le întâlnesc.
Sfat - trebuie să acordați atenție părților din imagine care ies în zona în care GND reduce cantitatea de lumină care ajunge la senzor, cum ar fi copacii și vârfurile munților. Vor exista situații în care va trebui să alegeți fie să compensați în post editare, fie să încercați să realizați mai multe expuneri și să le amestecați în Photoshop. Am tendința de a lăsa ca fixarea în Photoshop să fie ultima mea soluție, maximizând timpul petrecut în natură.
Filtre cu densitate neutră (ND)
Filtrul de densitate neutră are un singur scop: să reducă cantitatea de lumină care ajunge la senzor, mărind astfel timpul de expunere. Controlul timpului de expunere îmi permite să adaug elemente creative în imaginile mele, adăugând timpul ca a patra dimensiune și permițându-mi astfel să surprind ceea ce altfel nu s-ar vedea.
Peisajele de coastă și cascadele se numără printre subiectele mele preferate de fotografiat și, în special aici, găsesc o mare oportunitate de a crea o expresie prin variația duratei de expunere cu ajutorul filtrelor ND pentru a obține exact sentimentul pe care îl prefer în imaginile mele.
Filtrul meu ND preferat este cel de 6 stopuri, dar este foarte limitat să am un singur filtru ND, deoarece diferite situații necesită un nivel diferit de reducere a luminii, așa că folosesc și filtre ND de 3, 10, 2 și 15 stopuri (în ordinea celor mai importante).
Sfat - încercați să fiți atenți la subiectul în mișcare și la modelul pe care îl formează în timp, astfel încât să puteți surprinde acest lucru în imagine, de exemplu, spuma apei sau frunzele care se învârt în bazinele de la poalele cascadelor, mișcările norilor etc.
Filtre cu densitate neutră (ND)
Filtrul de densitate neutră are un singur scop: să reducă cantitatea de lumină care ajunge la senzor, mărind astfel timpul de expunere. Controlul timpului de expunere îmi permite să adaug elemente creative în imaginile mele, adăugând timpul ca a patra dimensiune și permițându-mi astfel să surprind ceea ce altfel nu s-ar vedea.
Peisajele de coastă și cascadele se numără printre subiectele mele preferate de fotografiat și, în special aici, găsesc o mare oportunitate de a crea o expresie prin variația duratei de expunere cu ajutorul filtrelor ND pentru a obține exact sentimentul pe care îl prefer în imaginile mele.
Filtrul meu ND preferat este cel de 6 stopuri, dar este foarte limitat să am un singur filtru ND, deoarece diferite situații necesită un nivel diferit de reducere a luminii, așa că folosesc și filtre ND de 3, 10, 2 și 15 stopuri (în ordinea celor mai importante).
Sfat - încercați să fiți atenți la subiectul în mișcare și la modelul pe care îl formează în timp, astfel încât să puteți surprinde acest lucru în imagine, de exemplu, spuma apei sau frunzele care se învârt în bazinele de la poalele cascadelor, mișcările norilor etc.
Pânzele pentru lentile sau altele similare pentru a curăța de murdărie și apă obiectivul/filtrul este deosebit de important în apropierea oceanului și a cascadelor, unde stropi de apă pot lovi elementele frontale.
Notă finală privind filtrele
Este imperativ să folosiți filtre care nu au nicio sau puțină nuanță de culoare care să afecteze imaginile, cu alte cuvinte, acestea trebuie să fie cu adevărat neutre, acest lucru este deosebit de important în cazul filtrelor ND și GND. Filtrele NiSi ND și GND sunt absolut neutre, fără nicio nuanță de culoare, acesta fiind motivul pentru care am afirmat că folosesc filtre NiSi, cu mult înainte ca acestea să fie disponibile în Danemarca.
Fii creativ acolo
Michael Molter, ambasador NiSi